تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 361

آئین نامه اجرایی تاسیس و راه اندازی مراکز تحویل کالای شبکه ای شبکه بادران

سه شنبه، 21 دي ماه 1395

مقدمه :
شرکت شبکه بادران جهت به حداقل رساندن هزینه های خریداران و بازاریابان و سهولت و سرعت در تحویل کالاهای خریداری شده  با توجه به تجربه های حدود شش سال گذشته و همچنین تجربیات شرکت های معتبر دنیا اقدام به راه اندازی مراکز تحویل کالای شبکه ای با شرایط زیر را نموده است.

ماده 1 : تعاریف
مرکز : به محل هایی اطلاق می گردد که تحویل کالای شبکه ای به صورت انتخاب حضوری و به منظور تحویل سریع و بدون واسطه کالاهای شرکت به مصرف کننده نهایی یا بازاریابان وابسته به شرکت راه اندازی می گردد که شامل محل عرضه کالا و محل انبار می باشد.
مسئول مرکز: به فردی گفته می شود که مسئولیت مستقیم اداره مرکز تحویل کالای شبکه ای را در یک محل  بعهده گرفته و ضامن و پاسخگوی کلیه موارد ایجاد شده در آن مرکز به مراجعین و شرکت می باشد و از این بابت ضمانتهای لازم را به شرکت سپرده و با توجه به حجم فروش ایجاد شده در ماه طبق قرارداد مبلغی را دریافت می کند.
شرکت : منظور شرکت شبکه بادران گستران می باشد.
 قرارداد : قرارداد منعقده فیما بین شرکت و مسئول مرکز که لازم الاتباع و لازم الاجراء توسط مسئول مرکز می باشد.

ماده 2 : شرایط مسئول مرکز
1-2- ایمان و اعتقاد به دین مقدس اسلام و یا سایر ادیان پذیرفته شده در کشور
2-2- اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
3-2- عدم سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد
4-2- برخورداری از حسن شهرت
5-2- داشتن کارت پایان خدمت (مخصوص متقاضیان مرد)
6-2- متاهل و داشتن حداقل 30 سال سن
7-2- برخورداری از توانایی مالی مناسب
8-2- داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم
9-2- آشنایی کار با کامپیوتر
تبصره 1 ) هر فرد فقط یک مرکز را می تواند بعنوان مسئول مرکز درخواست بدهد.

ماده 3: تعداد مراکز در کشور
1-3- در شهرهای تهران و کرج این مراکز توسط خود شرکت راه اندازی خواهند شد
2-3- در سایر مراکز استانها در هر شهر 3 مرکز
3-3- در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر 2 مرکز
4-3- در سایر شهرها یک مرکز
تبصره 2 ) تعداد مراکز در هر شهر در حال حاضر حداکثر یک مرکز خواهد بود که این تعداد در صورت ارائه درخواست و با مصوبه هیات مدیره شرکت قابل افزایش تا سقف اعلامی فوق می باشد.

ماده 4 : مشخصات محل احداث مرکز
1-4- محل مرکز الزاماً باید دارای پایان کار تجاری باشد.
2-4- محل در طبقه همکف واقع شده باشد و یا حداکثر یک متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
3-4- شرایط بهداشتی محل مورد تایید ادارات مربوطه باشد.
4-4- سیستم سرمایش و گرمایش مناسب داشته باشد.
5-4- داشتن زیربنای حداقل 500 متر جهت مراکز استانها و 300 متر جهت سایر شهرها جهت محل عرضه کالای مرکز
6-4- داشتن زیربنای حداقل 250 متر جهت مراکز استانها و 150 متر جهت سایر شهرها جهت محل انبار مرکز

ماده 5 :تضامین
1-5- مسئول مرکز جهت مراکز استانها حداقل 500 میلیون تومان و برای سایر شهرها حداقل 300 میلیون تومان ضمانتنامه بانکی حسن انجام کار به شرکت ارائه نماید.
2-5- سپردن یک فقره چک به مبلغ دو میلیارد تومان جهت مراکز استان و یک میلیارد و دویست میلیون تومان جهت سایر شهرها به شرکت
تبصره 3 ) در صورتیکه محل ایجاد مرکز در قرارداد اجاره دارای وجه قرض الحسنه باشد ضمانتنامه به میزان مبلغ قرض الحسنه تا سقف حداکثر 50 % مبلغ آن قابل کاهش می باشد.
تبصره 4 ) ارزش حجمی و پولی کالا در هر مرکز به میزان دو برابر ضمانتنامه بانکی می باشد( براساس قیمت مصرف کننده)
تبصره 5 ) در صورت افزایش حجم فروش مبلغ ضمانتنامه و چک افزایش می یابد.

ماده 6 : چگونگی و نحوه محاسبه هزینه و درآمدهای مسئول مرکز
1-6- مبلغ در نظر گرفته شده براساس فروش ماهانه به صورت زیر محاسبه و تا دوازدهم ماه بعد پرداخت و تسویه می گردد.
2-6- تا دو میلیارد تومان اول 4% و ما به التفاوت 2 الی 5 میلیارد 3 درصد و مازاد بر 5 میلیارد 2% از حجم فروش هر ماه
3-6- از وجه محاسبه شده در بند 2-6 در هر ماه برای هر مرکز ابتدا مبالغ اجاره، مالیات اجاره،  بیمه، حقوق پرسنل و سایر کسورات قانونی و هزینه های مرکزکسر و الباقی به حساب مسئول مرکز واریز می گردد.

ماده 7 : وظایف و تعهدات مسئول مرکز
1-7- پیدا کردن محل مناسب برای راه اندازی مرکز طبق استانداردهای آمده در ماده 4 و اعلان مراتب به شرکت جهت اخذ تاییدیه محل مرکز.
2-7- اعلام مراتب آماده بودن مرکز به شرکت جهت انعقاد قرارداد اجاره.
3-7- تجهیز محل مرکز طبق فرمت مصوب شرکت و پرداخت هزینه های مربوطه که ضمیمه قرارداد می گردد.
4-7- معرفی یک نفر رابط بعنوان مسئول  IT مرکز جهت نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزارهای مربوطه تحت نظارت مسئول IT  شرکت
5-7- استخدام پرسنل مورد نیاز
6-7- ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی و مالیات حقوق پرسنل مستقر در وقت مقرر قانونی
7-7- پاسخگویی به کلیه ادارات مرتبط و رفع کلیه مشکلات و مسائل مرتبط با محل مرکز
8-7- پایبندی به مفاد قرارداد و متمم های بعد از آن

ماده 8 – وظایف شرکت
1-8- ارائه نرم افزارهای مربوطه به مسئول مرکز
2-8- ارسال کالا بصورت رایگان تا درب مرکز
3-8- آموزش کار با نرم افزار به مسئول مرکز و مسئول  IT  مرکز
4-8- معرفی شرکت طراح و قفسه بند، تابلو و دوربین طبق فرمت استاندارد شرکت

ماده 9 – مفاد آئین نامه
آیین نامه حاضر در نه ماده و پنج تبصره در تاریخ 15/10/95 به تصویب کلیه اعضاء هیئت مدیره شرکت شبکه بادران گستران رسید.


علاقمندان میتوانند نسخه قابل چاپ این آیین نامه را از قسمت قوانین و مقررات وب سایت نیز تهیه نمایند.