تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 2212

بازاریابی شبکه‌ای، مسئولیت پذیری را همراه دارد

سه شنبه، 13 اسفند ماه 1398

  به گفته یک روانشناس، استقلال و مسئولیت‌پذیری دو موضوع تنگاتنگ هستند که با یکدیگر ارتباط دارند، زمانی که استقلال ایجاد می‌شود، مسئولیت‌پذیری را نیز دنبال دارد.
دکتر پروین ناظمی در گفت‌وگو با مرکز رسانه و اطلاع رسانی شبکه بادران، درباره نقش جامعه‌پذیری افراد در فعالیت‌های گروهی بازاریابی گفت: در حال حاضر به دلیل حجم بالای فعالیت‌های روزانه و ترافیک معابر و خیابان‌های شهری، مردم به سمت و سوی خریدهایی می‌روند که آسان‌تر باشد و به جای آن‌که در خیابان و مغازه‌های مختلف بگردند، راه‌های ساده‌تری را برای خریدهای روزانه خود انتخاب می‌کنند. بازاریابی شبکه‌ای به دلیل فعالیت‌های گروهی و عرضه مستقیم و بدون واسطه یکی از همین راه‌های خوب و مناسب برای خرید به شمار می‌رود. محصولات تولیدی باکیفیت داخلی که از طریق بازاریابان به مشتریان عرضه می‌شود طرفداران بسیاری دارد.
این روانشناس در ادامه افزود: خریدهای مورد نیاز به دور از هیاهوی ترافیک، یکی از مزیت‌های بازاریابی شبکه‌ای محسوب می‌شود. مشتری در این نوع خرید حق انتخاب بیشتری دارد و افراد در کنار خریدهای بی دغدغه و آسان در گروه‌های بزرگتری حضور پیدا می‌کنند و تجربیات و آموخته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
دکتر ناظمی درباره استقلال مالی و نقش آن در اعتماد به نفس و خودباوری افراد گفت: اولین تاثیر مثبت نقش‌های مختلفی که افراد به واسطه فعالیتشان در جامعه پیدا می‌کنند، خودباوری است که استقلال شخصیت، افزایش اعتماد به نفس و توسعه فردی را به همراه دارد.   او با اشاره به این‌که استقلال و مسئولیت‌پذیری دو موضوع تنگاتنگ هستند که با یکدیگر ارتباط دارند، بیان کرد: زمانی که استقلال ایجاد می‌شود، مسئولیت‌پذیری را نیز دنبال دارد. افرادی که وارد فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌شوند، تجربیات و آموخته‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ بنابراین حضور در فعالیت‌های گروهی در جامعه پذیری افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند.
این روانشناس در پایان گفت: قرار نیست همه افراد کارهای بزرگی در جامعه انجام دهند. هر فردی در حوزه فعالیت خود با تفکر و برنامه‌ریزی می‌تواند توانمندی خود را به نمایش بگذارد. بنابراین باید در مسیر صحیح گام برداریم.