تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 569

مشتری ترجیحی کیست ؟

سه شنبه، 27 تير ماه 1396

   باتوجه به اینکه سه شنبه 27 تیرماه با حضور پررنگ جناب آقای دکتر قربانیان و سرکار خانم مهندس موسوی و توزیع کنندگان ارشد و جمع کثیری از توزیع کنندگان از پلن مشتری ترجیحی رونمایی شد. در این مطلب قصد داریم تا نخست نگاهی به مشتری ترجیحی و ویژگی های آن بی اندازیم. در این یادداشت ابتدا تفاوت مشتری خرده فروش و مشتری ترجیحی بررسی می شود، سپس به صورت کامل با مشتری ترجیحی آشنا می شویم.
مشتریان خرده فروشی:
افرادی هستند خارج از شبکه فروش شرکت فقط خریدار کالا بوده اند و ارتباط آن ها تنها با توزیع کنندگان است. در حقیقت این افراد در صورتی که خواهان محصولات شرکت باشند تنها می توانند محصولات خود را از طریق توزیع کنندگان سفارش داده و دریافت کنند.
مشتری ترجیحی:
به مشتری های خرده فروشی که در شرکت ثبت نام می کنند و خدمات مستقیم از شرکت دریافت می کنند، مشتری ترجیحی اطلاق می شود. این افراد در واقع مشتری های وفادار شرکت محسوب می شوند که براساس میزان و بازده خرید شرکت برای آنها امتیازات مختلفی درنظر گرفته می شود.
مشتری ترجیحی کیست؟
این افراد در شرکت ها با فرایندی متفاوت از توزیع کنندگان ثبت نام می شوند و دارای یک کد کاربری جهت شناسایی در سیستم هستند.
شرکت با شناسایی مشتریانی که مصرف کننده کالاهای شرکت هستند در حقیقت می توانند به ارزیابی محصولات خود در بازار نهایی بپردازد و  نقاط ضعف و قدرت کالا را بررسی کند. مشتری ترجیحی در میان شرکت های بازاریابی شبکه ای ایران دارای تعاریف صحیحی نیست و مشاهده می شود که در حقیقت این مشتریان به دید یک توزیع کننده احتمالی دیده می شوند.
مشتری ترجیحی در واقع یک مشتری است که کالا را به خاطر نیاز واقعی خود، خریداری کرده است. مشتریان ترجیحی در شرکت های فروش مستقیم مشمول برنامه خرید خودکار می شوند و در صورتی که این افراد ماهانه خرید ثابت و مشخصی را از شرکت انجام دهند، برنامه تخفیف شامل حال آنها خواهد شد و در این شرایط به آنها مشتری دائمی یا وفادار گویند. یک شبکه بازاریابی شبکه ای در حقیقت مجبور به داشتن مشتری است و مشتری همانند خون در رگ های یک شرکت فروش مستقیم می باشد.
مشتریان در حقیقت محصولات شرکت را خریداری می کنند به دلیل آنکه محصولات شرکت را دوست دارند نه به این دلیل که آنها بخشی از طرح سوددهی شرکت می باشند. در یک شرکت فروش مستقیم موفق در واقع تمرکز شرکت بر روی نیاز واقعی مصرف کننده نهایی است تا تولید یک محصول پر فروش در شبکه فروش . شرکت شبکه بادران با افزودن محصولات باکیفیت، مورد نیاز واقعی، متنوع و همچنین بسته بندی شکیل در قسمت مشتری ترجیحی اقدامات عالی را انجام داده و تکمیل کننده آن درحال انجام است.