پرسش های متداول
- آیا بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی متفاوت است ؟
در بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینک یا MLM(بازاریابی چند لایه ای) ما با محصول یا خدماتی سرکار داریم که مصرفی هستند یعنی این کالاها یا خدمات ، مورد نیاز گروهی از مشتریان هدف بوده و توسط آنها به مصرف می رسد اما در بازاریابی هرمی کالا یا خدماتی در میان نیست و افراد به نوعی استخدام می شوند تا نام یا ورقه کاغذی یا کوپنی را بر سر زبان ها بیندازند و از این طریق درآمدی کسب کنند .
2- آیا برای موفق شدن در این کار باید افراد زیادی را بعنوان بازاریاب زیر گروه داشت ؟
خیر ، اما قطعاً هر چه افراد بیشتری را بتوان به عنوان بازاریاب زیر گروه فعال کرد و بتوان از آنها حمایت کرد موفقیت و درآمد بیشتری کسب خواهد شد .
3- حمایت بازاریابان زیر گروه چقدر در موفقیت این کار دخیل است ؟
قطعاً بسیار زیاد ، زیرا موفقیت بازاریابان زیر گروه ارتباط مستقیم با موفقیت فرد دارد ، بنابراین هر بازاریاب به عنوان بازاریاب سرگروه باید تمام تلاش خود را برای موفقیت دیگر بازاریابان زیر گروه خود به کار ببرد .
4- برای اینکه بدانیم چه شرکت هایی به صورت قانونی بازاریابی شبکه ای انجام می دهند به کجا باید مراجعه کنیم ؟
با توجه به وظایف کمیته نظارت بر فعالیتهای شبکهای کلیه شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می نمایند باید از این کمیته مجوز دریافت کنند بنابراین اسامی آنها در سایت امور اصناف اعلام خواهد شد.
5- آیا نتورک مارکتینک یا بازاریابی شبکه ای قوانین مدونی در کشور ما دارد ؟
بله –اخیراً دستورالعمل فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای توسط کمیته نظارت بر فعالیت های بازاریابی شبکه ای تدوین و از سوی معاونت توسعه داخلی و نظارت بازرگانی اعلام گردید که متن آن در سایت وزارت بازرگانی موجود می باشد .
6- بازاریابی شبکه ای چیست ؟
بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب کار است یک فرصت یا امکان و یک راه یا مسیر تعیین شده برای کسب درآمد و فعالیت کاری می باشد و نوعی بازاریابی و اشتغال است .
در حال تکمیل ...