تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 531

چند نکته در خصوص بازاریابان جدیدالورود

چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1396

       هر حرفه و شغلی اگر بدون شناخت و مهارت کافی آغاز شود، اشتباهات در آن حرفه و شغل افزایش پیدا می کند و در بلند مدت دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.
در این یادداشت سعی داریم تا در خصوص افرادی که در حرفه بازاریابی شبکه ای جدیدالورود هستند، نکاتی را یادآوری کنیم. بسیاری از افرادی که وارد حرفه بازاریابی شبکه ای می شوند، علاوه بر آنکه شناخت کاملی از این حرفه ندارند، برخی از مهارت های ابتدایی را نیز دارا نیستند.
اکثر بازاریابان پس از معرفی کار زمانی که فعالیت شان را آغاز می نمایند، اشتباهاتی را به دلیل عدم آگاهی کافی مرتکب می شوند. در ادامه به برخی از این اشتباهات رایج که دربین اکثر بازاریابان جدیدالورود وجود دارد، می پردازیم:
جدی نگرفتن دوره های آموزشی
آموزش؛ مهمترین و اصلی ترین نقش را در پرورش یک بازاریاب موفق ایفا می کند. بازاریابان باید دوره های آموزشی را جدی بگیرند تا بتوانند از این آموزش ها در طول فعالیت خود سود ببرند.
بازاریابان می بایست علاوه بر حضور در دوره های آموزشی که درشعب و بخصوص ساختمان آموزش شرکت برگزار می گردد، دوره های آموزشی تکمیلی که در کار به آنان کمک می نماید را نیز  بگذرانند، اما متأسفانه بعضا دیده می شود که آموزش ها جدی گرفته نمی شود و این اقدام در آینده به بازاریاب لطمه خواهد زد.
پیگیری های غیر حرفه ای
یکی از اشتباهات نیروهای فروش تازه وارد پیگیری های غیر اصولی است. بازاریاب باید طوری آموزش ببیند که بداند این حرفه را به چه کسی پیشنهاد دهد و با اصرار کردن زیاد طرف مقابل را تحت فشار قرار ندهد، به جهت اینکه با این اقدام کاملا غیر حرفه ای از اعتبار شما کاسته خواهد شد.

صداقت ، ایجاد کننده اعتبار و اعتماد
جذب همکار  به هر قیمتی امکان پذیر نیست. برخی از بازاریابان برای عضوگیری مطالبی را عنوان می کنند که خلاف واقع است. ادعاهای کاذب چه در رابطه با محصول و چه در رابطه با ویژگی های بازاریابی شبکه ای، نه تنها ایجاد مشکل می کند؛ بلکه اقدامی غیرقانونی نیز محسوب می شود. اگر در زمان معرفی کار از شما سوالاتی پرسیده شد؛ فقط صادقانه پاسخ دهید، صداقت ، اعتبار و اعتماد ایجاد می کند.
از بدگویی رقیبان حذر کنید
در هر فضای رقابتی تخریب رقیبان وجود دارد و بازاریابی شبکه ای هم از این امر مستثنی نیست. بدگویی از شرکت های رقیب، محصولات آنها و سایر تیم های داخلی شرکت از موارد بارز تخریب به شمار می آید که متاسفانه در بین تعداد محدودی از بازاریابان دیده می شود. با بدگویی از رقیبان ذهنیت افراد را نسبت به خودتان، تیم تان و شرکت تان تغییر می دهید ؟ چرا ؟ وقتی می توانید از توانمندیهای شرکتتان و خودتان صحبت کنید ، پس جای هیچ صحبت دیگری نیست و هر صحبت دیگر غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است .
" با حمایت ها و هدایت های اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل محترم شرکت؛ بادران با فاصله از سایرین به راه خود با سرعت و رو به جلو ادامه می دهد، راهی که قطعا در کنار همدیگر به سر منزل مقصود خواهد رسید. "